Linköping Electronic Conference Proceedings 32 (2007)
Editor(s): Engström; Arne
Published: 2008-11-10
ISBN:
ISSN: 1650-3686 (print), 1650-3740 (online)
Number of pages: 177
1 FörordEngström; Arne
2 Vad kan tvillingforskning lära oss om tidig läs- och skrivinlärning?Samuelsson; Stefan
3 Understanding rational numbersNunes; Terezinha
4 Läs- och skrivutveckling och ett utökat läraruppdragLiberg; Caroline
5 Hållpunkter för de yngsta förskolebarnens lärande av tidig matematikBjörklund; Camilla
6 Barns textskapande som kulturdialogBjörn; Christina
7 Skolverkets förslag till mål att uppnå i matematik för årskurs 3Engström; Arne
8 Läsa och skrivaForsling; Karin
9 Nya villkor för lärarutbildningenSamuelsson; Joakim ; Engvall; Margareta
10 Bild som text i läs- och skrivkontextJonsson; Carin